Mięso a odchudzanie

Przeciwnicy spożywania pokarmów pochodzenia zwierzęcego zaznaczają czasem, że jedzenie mięsa przyczynia się do przyrostu niechcianej masy ciała. Koronnym argumentem jest wysoka zawartość tłuszczów nasyconych, a co za tym idzie – cholesterolu. Nie bierze się jednak pod uwagę prozdrowotnych, sprzyjających odchudzaniu właściwości mięsa. Wysoka zawartość białka w tego typu pokarmach pomaga stłumić łaknienie i powstrzymać się od sięgnięcia po niezdrową przekąskę. Łączy się z tym również przyspieszenie metabolizmu, bowiem spożycie białka zwiększa wydatek energetycznych podczas trawienia (tzw. termiczny efekt pożywienia).

Wołowina, baranina i dziczyzna są też bogatymi źródłami l-karnityny, która sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Warto do tego pamiętać o wysokiej zawartości aminokwasów egzogennych (czyli takich, których organizm człowieka sam nie wytwarza), koniecznych do utrzymania tkanki mięśniowej w dobrej kondycji. Osoby ograniczające spożycie cholesterolu powinny postawić na chudsze odmiany mięsa, takie jak indyk i kurczak. Dodatkowo w mięsie występuje znaczna dawka witamin z gruby A i B, a także żelaza i cynku. Wszystko to powoduje, że podczas diety odchudzającej nie powinno go zabraknąć na talerzu.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.


Szukaj