Jeść zdrowo

Standardowe menu przeciętnego Polaka nie jest dzisiaj men zbyt zdrowym, ani tym bardziej zbyt pożywnym. Jemy zbyt dużo śmieciowego jedzenia, a same posiłki nie są już tak celebrowane jak jeszcze kilkanaście lat temu. Zamiast usiąść przy stole, jemy szybko, w biegu, śpiesząc się do szkoły, do pracy albo na ważne spotkanie. Zamiast zjeść pożywnie, łapiemy byle co, żeby tylko zagłuszyć burczenie w brzuchu i wytrwać do następnego posiłku. Takie nawyki żywieniowe nie tylko całkowicie przeczą temu, co nazywa się zdrowym trybem życia, ale wręcz są bombą dla naszego organizmu. Przyzwyczaja się on bowiem do takiego funkcjonowania, co ma negatywne skutki zdrowotne i… estetyczne. W końcu nikt nie lubi niepotrzebnie tyć, a taki tryb życia sprawia, że właśnie to się najczęściej dzieje.
Jak więc najskuteczniej połączyć zdrowe jedzenie z pożywnym jedzeniem i jednocześnie nie zmuszać się do spożywania potraw, których nie lubimy albo które nam nie smakują? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, zwłaszcza że nie trzeba wcale zbyt wiele zmieniać. Nie trzeba rezygnować z ulubionych zup albo potraw mięsnych na rzecz kiełków czy bliżej nieokreślonych warzyw. Zamiast jednak mięsa smażyć na tłuszczu, można je gotować na parze lub w wodzie; a zamiast szybkiego jedzenia w biegu, można rozpocząć posiłek nieco wcześniej, aby zjeść go spokojnie i bez pośpiechu. Nie ma konieczności też w zmienianiu swojej diety o sto osiemdziesiąt stopni, chyba że jej głównym założeniem było do tej pory spożywanie monstrualnej ilości fast-foodów. Ten specyficzny nawyk żywieniowy trzeba całkowicie wyeliminować, ponieważ jej on ogromnym zagrożeniem nie tylko dla naszej sylwetki, ale również zdrowia. Dobrym sposobem na unormowanie swoich nawyków żywieniowych, dbania o zdrowie czy prowadzenia zdrowego stylu życia będzie również unormowanie samych posiłków. Lepiej jeść częściej, ale mniej, zaś każdy większy posiłek – np. syty obiad – „nagradzać” jakimś dłuższym spacerem, pozwalając organizmowi szybciej go spalić.

Komentarze są zamknięte.


Szukaj